Blogit

Jäsenlehti – viestinnän lippulaiva

Keskimäärin jäsenlehden lukemiseen käytetään noin 45 minuuttia aikaa.

Lue lisää

Asiakaskokemus kilpailuetuna

Samalla kun perinteinen lehti- ja verkkomainonta vähenee, sosiaalisen median vaikutus ihmisten ostokäyttäytymiseen kasvaa. Harva, etenkään nuoremman sukupolven ”diginatiiveista” jättää vertailematta tuotteita verkossa tai lukematta muiden käyttäjien arvioita haluamastaan palvelusta.

Lue lisää

Sisällöntuotannon kumppanilta odotetaan innovaatioita

Suurin osa oman sisällöntuotantonsa onnistuneeksi kokeneista yrityksistä käyttää ulkopuolista kumppania. Neljännes kokee hyvän kumppanin löytämisen vaikeaksi.

Lue lisää

Media mielipiteiden muokkaajana

Suomi ja käytännössä koko muu maailma pääsi (joutui) kuukausien ajaksi keskelle Yhdysvaltain presidentinvaalien synnyttämää jännitysnäytelmää. Kiinnosti tai ei, eri medialähteet – some, printti, tv ja radio – tarjosivat katkeamattoman uutisvirran, joka marraskuun 8. päivän koittaessa ylsi sellaisiin mittoihin, että jopa tiedonjanoisinta mediakuluttajaa hieman hirvitti.

Lue lisää

Uutiskirjeet ja asiakaslehti pitävät pintansa

Tiedot sähköpostin kuolemasta ovat vahvasti ennenaikaisia. Näin julisti amerikkalainen sisältömarkkinoinnin guru Joe Pulizzi Content Marketing Forumissa. Hänen mukaansa yritysten ei kannata antautua sosiaalisen median vietäväksi.

Lue lisää

Kirosana konsepti

Konsepti-sana merkitsee luonnosta, käsikirjoitusta tai jonkinlaista suunnitelmaa. Lehtikielessä se ymmärretään malliksi, joka määrittää, mitä ja millaisia juttuja lehti sisältää.

Lue lisää

Suomalaisten fi-päätteisten verkkotunnusten rekisteröityminen vapautui

Verkkotunnuksia voivat nyt rekisteröidä myös ulkomaiset yritykset ja aiemmin kielletyt tunnukset vapautuivat käyttöön. Samalla rekisteröinti siirtyi kokonaan Viestintävirastolta välittäjille. Nyt on siis syytä tarkistaa, että yrityksen mahdollisesti tulevaisuudessa tarvitsemat verkkotunnukset on rekisteröity sen nimi

Lue lisää

Lehtien someseuraajien määrä kasvaa vauhdilla

Aikakausimedioita seurataan somessa entistä ahkerammin. Tänä keväänä ylittyi jo kahden miljoonan someseuraajan raja ja toukokuun lopussa seuraajien määrä oli kasvanut 15 prosenttia verrattuna vuoden alkuun. Suurimman harppauksen on tehnyt Instagram, jonka kohdalla lehtien kanavien tilaajien määrä on noussut yli 36 prosenttia.

Lue lisää